Penge i stedet for skrot

Mange ved faktisk ikke, at staten har lavet en aftale med miljøvenlige ophuggere. Det er en aftale, som skal sikre at man for det første får en fornuftig Skrotpræmie for sine Skrotbiler, og for det andet benytter miljøgodkendte ophuggere. Det er en metode til, at få renset ud i systemet. Hvis incitamentet til at besøge en miljøgodkendt ophugger er højere ,end at besøge en som ikke er. Så vil der også ske en naturlig overgang her. Der er nogle få regler, eller restriktioner for hvordan ens Skrotbiler gerne skulle ankomme til ophuggerne. Den første regel omhandler motorregistret, hvor ens køretøj ikke længere må være en del af dette register. Der er dog mange ophuggere, som vælger at køre med tilbud, hvor man blandt andet tilbyder at afmelde den for en. Så man skal ikke engang tænke på det længere, når man aflevere den. Det er god service, og det er helt sikkert noget, som vil være med til at trække flere kunder til.
Forskellige priser
Regel nummer to går ud på, at man skal aflevere bilen ansvarsforsikret. Den tredje regel der findes lyder på, at ens Skrotbiler ikke må overstige 3.500 kilo, og det er kun de fleste lastvogne som vejer det, men de er ikke en del af aftalen. Så det er kun personbiler, som gælder indenfor denne aftale. Hvis man overholder eller holder sig inden for disse restriktioner, er man fri til at indlevere den og få en fornuftig Skrotpræmie for den. Det siger sig selv, at de Skrotpriser kun er vejledende. Hvis man aflevere et køretøj, som har nogle dele på sig som stadig fungere. Så vil man automatisk også få nogle bedre Skrotpriser for det. Industrien er krævende, og hver dag kommer der gamle smadderkasser ind, som kun har en retning og det er lige i graven. Så hvis man sidder inde med sådan et køretøj, er det bare med at få nogle penge ud af det.