Pages Navigation Menu

Bloggen om nettet

Kommunikation skal være strategisk

Kommunikation skal være strategisk

Vejen til succes går gennem kommunikation

Vejen til succes går gennem kommunikation. Kommunikation er et af de vigtigste redskaber til dine marketing aktiviteter. Alle virksomheder kan kommunikere, men ikke alle kan kommunikere hensigtsmæssigt. Strategisk kommunikation sikrer overensstemmelse med virksomhedens marketing aktiviteter, og skal sikre troværdighed samt opbygge gode relationer til virksomhedens interessenter og målgrupper. Kommunikationen med markedet skal foregå klar og sammenhængende, så kundernes syn på en virksomhed er resulteret af alle de budskaber, som virksomheden sender. Derfor må man tænke strategisk i sin kommunikation overfor omverden; dvs. hvordan man kan ramme de rigtige kunder samt skabe
loyale relationer til sine kunder vha. den rette kommunikation.

Public Relations

Public Relations, også kaldt PR, er en kommunikationsdisciplin, som arbejder med virksomhedens interne og eksterne relationer. I PR arbejder man som virksomhed desuden med virksomhedens kommunikation i det offentlige rum, typisk ved hjælp af pressekontakt i form af pressemeddelelser. En pressemeddelse er en kort artikel, som sendes ud til pressen. Pressemeddelelser fungerer som en appetitvækker hos journalister, som arbejder i et blad, TV eller en radiostation. At sende en pressemeddelse ud fra virksomhedens side, er der for en fordel både for virksomheden men også modtageren (bladet, TV eller radiostationen) idet at medierne får nyheden uden selv at skulle opsøge historien. Virksomheden derimod får omtale. Derfor er det vigtigt, at man skrive pressemeddelelser, som er strategisk tænkt. Det er ikke alle som kan skrive pressemeddelser. Har man brug for hjælp til skrivning af pressemeddelelser, der giver noget igen på bundlinjen, kan man kontakte professionelle som lever af netop dette. Man kan f.eks. få hjælp til skrivning af pressemeddelelser hos bjerge.net