CRM er konkret salgsoptimering

CRM er konkret salgsoptimering
Webbaseret CRM har samlet set et stort salgsværdi, og kan ses som en konkret salgsstrategi, hvor nøgleordene er at bibeholde kunderne. Virksomhedens udbytte er et centralt netværk som skaber overblik over virksomhedens salgsprocesser og gør det let at forstå og skabe værdi over for kunden. CRM system gør det muligt for alle i virksomheden at følge med og skabe et stærkt overblik over virksomhedens samarbejde med kunderne.
Hvad er CRM og hvordan gavner det virksomheden?
CRM står for Customer Relation Management og betyder i bund og grund kunderelationsstyring. Et er en database som danner overblikket over virksomhedens kunderelationer ved at generere data om kunders transaktioner. Databasen fungerer elektronisk og er webbaseret CRM. Via et webbaseret CRM system kan man tilpasse moduler til sin strategi efter behovEt CRM system har bl.a. en kundekontaktliste og data over mulige og eksisterende kunder. Udbyttet ved sådan et system er konkret salgsoptimering således at man forbedrer hele salgsprocessen for sælgerne og afdækker bedst muligt de efterspørgsler, som kunderne har. salgsoptimering læser du om her
Den nye dreng i klassen
Social CRM er den såkalte nye dreng i klassen og fungerer på den med at den integrerer de sociale medier for at give en bedre forståelse af, hvad kunderne ønsker at vide noget mere om, hvilke trends der rører på sig og den dialog som eksisterer mellem virksomheden og kunderne. Det er derfor ikke nogen hemmelighed, at de sociale medier er blevet en fantastisk måde at skabe større kundeloyalitet, fordi man kommer tæt ind på kundernes interesser. Man kan derfor godt argumentere for at Social CRM er en udvidelse af den traditionelle CRM fordi den inkludere flere faktorer, som de sociale medier har gjort muligt at samle data omkring.